De første vådrums-installatører har certifikatet i hus
De første 12 medlemmer af VVS-kæden Bedre Bad & Bedre Energi har nu fået certifikat som ”BBA certificeret vådrumsinstallatør”. Certificeringen er udviklet i samarbejde med Teknologisk Institut.
-En del af idégrundlaget i Bedre Bad & Bedre Energi er, at vores medlemmer på alle områder er fuldstændig opdateret på viden, så vi kan levere den optimale løsning til vores kunder. Formålet er at give tryghed. Kurset ”BBA-certificeret vådrumsinstallatør” er obligatorisk for vores medlemmer. Og det er en dynamisk certificering med løbende auditering. Kravene skal overholdes konstant, og en uvildig afdeling på Teknologisk Institut udtager en vis procentdel til kontrol – med et krav om dokumentation for, at projektet har fulgt gældende regler og normer samt de regler, som vi har i ”Bedre Bad Akademiet”. Og hvor de ikke rækker, laver vi løbende løsninger, der sikrer den absolut bedste kvalitet, siger kædedirektøren.
Alle kursister på uddannelsen til ”BBA certificeret vådrumsinstallatør” får udleveret et omfattende materiale på seks ringbind, fyldt med information. Alt, hvad det er muligt at forudse, er med i det omfattende kompendium. Kæden udsender desuden løbende opdateringer til medlemmerne, så de altid har et komplet, opdateret materiale – både digitalt og i papirform. Certificeringen strækker sig over fem dage – altså en uge, og afsluttes med en eksamen, hvor det også er muligt at dumpe. Det første hold på 12 deltagere bestod dog eksamen med topkarakterer, og dermed har Danmark nu fået sine første vådrumsinstallatører – med certifikat.
Klare ambitioner og kvalitet og vækst
Certificeringen følges næste år op med 5-års garanti på vådrumsløsninger - altså badeværelser og energiløsninger - i privatsektoren.
- I dag har vi 64 VVS-forretninger som medlemmer, men målet er cirka 85 i løbet af de næste to-tre år. Geografisk er vi næsten landsdækkende, men vi mangler at fylde et par huller ud i Vestsjælland og Jylland. Nye medlemmer skal have viljen til at udvikle deres virksomhed, deres medarbejdere og sig selv. Og de skal have viljen til kun at levere absolut bedste kvalitet hver gang. Der skal være vilje til at yde det ypperste – vi accepterer bare ikke middelmådighed, slutter direktør Carl Christian Frederiksen.