Bygma har strategien klar
Kvalitet og kompetent rådgivning er nøgleordene i kampen mod det hastigt voksende lavprissegment på gør-det-selv-markedet.
En synlig konsekvens af strategien er ombygning af flere afdelinger, som er gået fra at være byggemarkeder til rene håndværkerbutikker.
- Det er lidt ud fra devisen om, at billigt ikke altid er billigst. For selvom et kvalitetsprodukt måske er lidt dyrere i indkøb, så vil det ofte have en længere holdbarhed, kræve mindre vedligehold, have de nødvendige godkendelser og i flere tilfælde også en større æstetisk værdi. Professionelle håndværkere har krav på, og kræver, produkter over et niveau, hvor det udelukkende er prisen der afgør valget, siger administrerende direktør Klaus Hadsbjerg til Erhvervsavisen Sjælland.
Ifølge Klaus Hadsbjerg har tilkendegivelserne været positive siden ombygningerne i Køge og Næstved, hvor man kan registrere et øget salg til de faste professionelle kunder.
- Som en tillægsgevinst, er de private kunder også ved at finde ud af fordelene ved at handle et sted, hvor der følger rådgivning og gode service med, for en relativ merpris, siger Bygma-direktøren.
Bygma Gruppen A/S kom i 2013 ud med et resultat på 87 mio. kr. ud af en omsætning på 5.544 mio. kr.