23948sdkhjf

Til kamp for branchens fremtid

Danske Byggecentre har taget de første skridt i bestræbelserne på at ændre byggebranchens image.
Brancheforeningen Danske Byggecentre, der indtil for nylig hed Trælasthandlerunionen - TUN, kører henover sommeren og i efteråret 2013 en storstilet imagekampagne, der blandt andet indeholder reklamefilm på TV2’s kanaler, website, cases og tiltag hos medlemsforretningerne.

- Vi har taget det første skridt i en lang proces med at få relanceret os som branche. Vores imagekampagne viser, hvad vi i de danske byggecentre bidrager med i det danske byggeri og fortæller meget præcist, hvilke opgaver og funktioner der er mulighed for at arbejde med, når man arbejder i vores branche. Branchens nye mantra er ” Hvor der handles, der bygges ”. Og det skal være med til at signalere, at vi har utroligt mange spændende og attraktive opgaver, som vi løfter hver dag inden for blandt andet rådgivning, handel og logistik, forklarer administrerende direktør Palle Thomsen.

Han peger på, at de seneste års svære vilkår i byggebranchen har medført faldende aktivitet og beskæftigelse. De unge fravælger i stigende grad en karriere i byggebranchen. Det er en meget uheldig udvikling, der medfører, at branchen vil opleve mangel på kvalificeret arbejdskraft i fremtiden.

- Det er meget vigtigt, at der kommer en vending på udviklingen i dansk byggeri. Det koster ikke blot på indtjeningen her og nu, men også i fremtiden. Vi vil stå meget svagt i kampen om den kvalificerede arbejdskraft, hvis byggeriets potentiale bliver snævret ind i de unges bevidsthed, som det er sket igennem de seneste år. Vi bliver simpelthen fravalgt som branche, når de unge skal tage de store valg om karriere og fremtid, siger Palle Thomsen.

- Vores kampagne smitter uden tvivl også positivt af på byggebranchens image generelt – og jeg har håb om, at andre vil tage stafetten og løfte byggebranchens image på andre områder og med andre vinkler, slutter han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128