23948sdkhjf

Henning Larsen Architects tegner dansk OL-pavillon

Som det eneste land har Danmark fået lov til at markedsføre sig midt på den verdensberømte Ipanema-strand.
Når OL til sommer afholdes i Rio de Janeiro, skal en 300 kvadratmeter stor pavillon på den verdensberømte Ipanema-strand promovere Danmark og sætte fokus på dansk erhvervsliv, kultur, sport og turisme.

Projektet, der har et budget på 18,5 millioner kroner, bygger på gode erfaringer fra OL i London i 2012, hvor VisitDenmark stod bag en lignende dansk platform med over 200.000 besøgende fra hele verden.

- Det er helt unikt og meget ambitiøst, at Danmark, som det eneste land, har fået lov af de brasilianske myndigheder til at skabe en markedsføringsplatform midt på Ipanema-stranden, siger erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen.

Den danske pavillon er designet af Henning Larsen Architects. Pavillonen bygges i aluminium og sejldug og indrettes med udvalgt dansk design.

- Ved at opføre et lille stykke Danmark på en af verdens mest berømte strande under OL kan vi skabe kontakt til erhvervsfolk, borgere, turister og presse fra hele verden og fortælle dem de mange gode historier om vores land og de mange muligheder, det rummer. Den danske pavillon skal være åben for alle og vil bygge på danske værdier, bæredygtighed og godt design, siger administrerende direktør i VisitDenmark, Jan Olsen.

VisitDenmark står sammen med Erhvervs- og Vækstministeriet i spidsen for projektet, der er udviklet i samarbejde med blandt andre Industriens Fond, Nordea-fonden, Realdania og Grundfos. Den danske pavillon vil være åben for besøgende i perioden 2.-21. august 2016. OL i Rio de Janeiro forventes at tiltrække omkring en million besøgende fra hele verden og 25.000 pressefolk. Pavillonens navn er “Heart of Denmark” og på portugisisk, “Coração da Dinamarca”.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125