23948sdkhjf

Fire teams dyster om 18 broer

Banedanmark har valgt tilbudsgivere til at forhøje 18 broer på banen mellem Ringsted og Femern Bælt.
Banedanmarks store projekt med at gøre banen mellem Ringsted og Femern Bælt klar til den faste forbindelse til Tyskland er nået et væsentligt skridt nærmere de første udførelsearbejder.

- Vi har fået fire ansøgninger til at komme i betragtning som tilbudsgivere og har besluttet at bede alle fire give tilbud på opgaven med at forhøje 18 broer på Lolland og Falster, siger projektdirektør Jens Ole Kaslund.

- Der er tale om fire solide konsortier, som vi har stor tiltro til. Det ene er italiensk i samarbejde med danske virksomheder, og de andre rent danske, og vi er glade for at have tiltrukket tilbudsgivere både inden for og uden for landets grænser.

De fire konsortier:
• MT Højgaard, Moe.

• Arkil, Grontmij.

• Aarslef Bane og
Anlæg, Atkins.

• Rizzani de Eccher,
Cowi, MJ Eriksson,
VCE og Torque Cortex.
De fire konsortier får tilsendt udbudsmaterialet fra Banedanmark i begyndelsen af september, og i foråret 2014 forventer Banedanmark at kunne indgå kontrakt med ét af konsortierne efter forhandlinger med alle fire i løbet af vinteren.

- De 18 broer er en del af fire fremskudte arbejder, som vi har fået mulighed for at sætte i gang allerede nu, selv om anlægsloven først bliver vedtaget med udgangen af 2014, siger Jens Ole Kaslund.

- Næste del er arbejdet med at facadeisolere et stort antal boliger, og her har vi netop sat gang i udbudsprocesssen for rådgiverdelen. Desuden begynder vi udbudsprocessen omkring yderligere to arbejder, nemlig nedrivning af de bygninger, som skal væk for at give plads til banen, og forlængelse af perronerne på Vordingborg Station, slutter han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094