23948sdkhjf

Stor opgave til CG Jensen

Sammen med Barslund har CG Jensen vundet en 363 mio. kr. stor kontrakt på København-Ringsted-banen.
En række broer og tunneler i forbindelse med Banedanmarks kommende højhastighedsstrækning mellem København og Ringsted vil blive bygget af konsortiet CG Jensen & Barslund.

Det bliver et konsortium bestående af Barslund & CG Jensen der skal forberede etableringen af den del af Banedanmarks nye højhastigheds bane, der strækker sig fra Bakkeskoven i Brøndby kommune vest for Avedøre Havnevej langs med Holbækmotorvejen til Søndre Ringvej.

Totalentreprisekontrakten lyder på 363 mio. kr og går blandt andet ud på at bygge en bro, så Brøndbyøstervej hæves over Holbækmotorvejen og den nye jernbane, grave en jernbanetunnel under Holbækmotorvejen, bygge en passage gennem Vestvolden og føre banen under Motorring 3. Desuden skal banen anlægges på en bro over Brøndbyvester Boulevard.

Tæt opløb
For tiden foregår der forberedende arbejde i området, og opstart på konstruktionerne forventes først at gå i gang i foråret 2014.

- Med den mest fordelagtige pris og en teknisk løsning, der er helt i top, var Barslund & CG Jensen det bedste valg i en tæt finale med to andre konkurrenter, udtaler anlægschef Jette Aagaard fra Banedanmark.

Den nye, dobbeltsporede jernbane mellem København og Ringsted over Køge åbner for trafik i 2018 og vil give mulighed for en toghastighed på op til 250 km/t og en bedre køreplan med flere togafgange, kortere rejsetid og færre forsinkelser.

- Det er en spændende opgave, og den tekniske udfordring passer godt til konsortiet, fordi vi får brugt vores kernekompetencer, siger Christian Levinsen, divisionsdirektør hos CG Jensen, på vegne af konsortiet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096