VVS-installatører flokkes om Brødrene Dahls webshop
En omsætning på 450 mio. kr. og en koverteringsrate på 14 procent har været med til at sikre VVS-grossisten Brødrene Dahls prisen som Danmarks bedste B2B webshop.
- Vi har en rigtig god løsning nu, men vi er godt klar over, at meget kan blive endnu bedre, og det arbejder vi på hver eneste dag. Installatørernes viden og erfaring er afgørende for, at vi hele tiden bliver bedre til at tilbyde de services, der giver dem værdi, siger Christian Agger, e-handelschef i Brødrene Dahl.
E-handel udgør 16 procent af omsætningen
Brugervenligheden på webshoppen bd.dk er på et højt niveau, og juryen har bl.a. peget på, at der med succes er skabt et intuitivt, B2C-agtigt koncept i det enorme B2B-univers – 100.000 varenumre med rør, fittings, sanitet, værktøj og meget mere. Brødrene Dahl kan desuden dokumentere, at det betaler sig at tænke i brugervenlighed:
10.000 VVS-installatører handler på bd.dk, som står for 16. procent af den samlede omsætning i Brødrene Dahl. 14 procent af alle besøgende vælger at gennemføre et køb, inden de tjekker ud og i gennemsnit fylder de kurven op med varer for 2.500 kr. hver gang, de handler.
- Selvom vi er en udpræget B2B-virksomhed, bestræber vi os hele tiden på at skabe et e-handelsmiljø, som folk kender. Vi har taget udgangspunkt i de bedste metoder inden for navigation, brugeroplevelse, søgning og indholdsstyring, så man som B2B-kunde får en unik oplevelse, der er helt på højde med den oplevelse man får, når man køber musik, rejser eller andre forbrugsgoder på nettet, siger Christian Agger.
Juryens begrundelse
De digitale løsninger kobler sig ind i kundernes arbejdsprocesser og effektiviserer kundernes administration og håndtering af materialeindkøb. E-handelsløsningen er optimeret på alle de nøgle parametre, der er afgørende for at opnå den bedste kundeoplevelse – lige fra tiden fra bestilling til leverance, til de har suppleret deres B2B e-handelsløsning med nogle af de metoder til personalisering af e-handelsforretninger, der ellers kun ses hos de mest avancerede B2C eshops.
De digitale løsninger kobler sig ind i kundernes arbejdsprocesser og effektiviserer kundernes administration og håndtering af materialeindkøb. E-handelsløsningen er optimeret på alle de nøgle parametre, der er afgørende for at opnå den bedste kundeoplevelse – lige fra tiden fra bestilling til leverance, til de har suppleret deres B2B e-handelsløsning med nogle af de metoder til personalisering af e-handelsforretninger, der ellers kun ses hos de mest avancerede B2C eshops.