VVS-producent satser på Danmark
Stærk nordisk vækst på 18,5 % i første halvår af 2012 ansporer Geberit Gruppen til at satse på et nyt forbrugersegment på det danske marked for sanitetsprodukter.
- Vi har i hele den nordiske region valgt at investere i organisk vækst gennem ansættelse af flere kolleger og en mere intensiv indsats i form af træning, uddannelse og markedsføring rettet mod hovedaktørerne i branchen. Desuden er vi begunstiget af koncernens markante satsning på innovation på både produkt- og teknologisiden. Vi ser heldigvis fortsat et stort potentiale for vores produkter og teknologier i VVS-branchen og udviklingen de senere år bekræfter os i dette, siger administrerende direktør for Geberit Nordic, Lars Risager.
Fortsat vækst på nyt område
For at holde fast i den positive udvikling vil Geberit nu have fat i en ny kundegruppe med lancereingen af et ”duschtoilet”.
Salget af duschtoiletter i Danmark udgør en ganske lille procentdel af det samlede antal solgte toiletter på markedet. Derfor ser Geberit et stort vækstpotentiale i salget af deres nyudviklede duschtoilet:
- Danskerne går meget op i hygiejne og sætter pris på design og enkle løsninger. Det er et godt udgangspunkt for vores produkt Geberit AquaClean. Desuden viser vores nye hygiejneunder-søgelse, at 26 procent af de adspurgte danskere kunne forestille sig at købe et duschtoilet, siger Lars Risager.
Fakta om hygiejneundersøgelsen:
• GfK Group har for Geberit gruppen foretaget en international undersøgelse af de kulturelle forskelle på europæernes toiletvaner og holdning til dusch toiletter.
• Undersøgelsen er foretaget i elleve lande over en fireårig periode fra 2008 til 2012.
• Resultaterne fra hvert land bygger på svar fra minimum 1000 respondenter (Kønsfordeling: 50 /50) i alderen 35-55 år.
• Den danske undersøgelse er foretaget i 2012 blandt 1.002 respondenter.