23948sdkhjf

Stor efterspørgsel på vvs'ere på Femern-forbindelsen

Når byggeriet på Femern-forbindelsen er på sit højeste, vil anslået 230 vvs’ere være beskæftiget på projektet.
Med tunnelbyggeriet på Femern Bælt-forbindelsen opstår der en lang række vvs-jobs.

Når efterspørgslen efter vvs’ere når sit højeste i 2015 og 2016, ventes der at være henholdsvis 231 og 230 vvs’ere beskæftiget på tunnelbyggeriet. Det fremgår af den nye analyse af Femern Bæltforbindelsens beskæftigelsesmæssige konsekvenser, som COWI har udarbejdet for Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.

Placeringen af Femern Bælt-forbindelsens tunnelelementfabrik i Rødbyhavn giver først og fremmest ekstra arbejdspladser til ufaglærte.

Høj efterspørgsel i mange år
Antallet af vvs-jobs forventes at toppe i 2015 og 2016, men både 2014, 2017 og 2018 vil der være behov for over 100 vvs’ere på projektet.

Næste år vil der være brug for 22 vvs’ere, og når byggeriet ventes færdiggjort i 2020 anslås der at være brug for 35.

Ingeniører udgør den næststørste faggruppe, der er brug for under selve Femern-Byggeriet. Den store gruppe ingeniører er en medvirkende årsag til, at en stor del af beskæftigelsen i forbindelse med byggeriet af Femern Bælt-forbindelsen forventes at foregå i region Hovedstaden.

Læs vurderingen af de beskæftigelsesmæssige konsekvenser af Femern Bælt forbindelsen på www.brhovedstadensjaelland.dk .
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078