23948sdkhjf

Sådan arbejder du smartere, mester !

Arbejd smartere: Få tid til en ekstra kop kaffe - og få flere penge på bundlinjen
raditionen tro lægger Dansk Byggeri og byggeriets uvildige IT-rådgiver BASIT fra land med den årlige IT-messe, som afholdes i Taastrup og Aarhus den 5. og 6. februar. Her er der mulighed for, på et par timer, at få overblik over hvilke IT-værktøjer, der kan lette hverdagen og gøre forretningen endnu bedre.

På IT-messen møder du mere end 30 af de bedste IT-leverandører til bygge- og anlægsbranchen. Det er ottende gang IT-messen afholdes, og derfor vil der være nogle gengangere fra de tidligere år, som viser nye funktioner i deres velafprøvede værktøjer.

Samtidig præsenteres de besøgende for nye IT-værktøjer, som har gjort det godt hos andre håndværks- og entreprenørvirksomheder. Samlet præsenterer IT-leverandørerne dig for en masse nye muligheder, der kan gøre din forretning mere effektiv.

Markedet flytter sig
- IT-messen er både for dig, der endnu ikke er gået i gang med at bruge IT-værktøjer, og for dig, der har hele IT-værktøjskassen fyldt. Markedet flytter sig hele tiden, og det er vigtigt at holde sig skarp og vide, hvad der foregår på markedet, understreger direktør i Dansk Byggeri Michael H. Nielsen og tilføjer, at det netop er udgangspunktet, at messen foregår i øjenhøjde.
Martin Profit Jakobsen, direktør i BASIT, forklarer, at der konstant arbejdes på at skabe den bedste IT-messe til Dansk Byggeris medlemmer, blandt andet ved at samle de bedste IT-leverandører.

- Vi har samtidig skabt en god platform til dialog mellem håndværkerne og IT-leverandørerne på messen. Gennem forskellige korte oplæg kan de besøgende få information om nye produkter og generelle erfaringer med IT i bygge- og anlægsbranchen. På standene kan de besøgende tage en snak med de enkelte IT-leverandører og afprøve deres løsninger, siger han.

Kom forberedt til IT-messen
Martin Profit Jakobsen lægger vægt på, at gæsterne kan forberede sig inden IT-messen 2019.
- Som noget helt nyt, har de besøgende mulighed for at komme endnu mere forberedt til IT-messen, fortæller han og fortsætter:

- Vi oplever, at håndværks- og entreprenørvirksomhederne ikke altid ved præcist hvor og hvordan IT-værktøjer kan gøre en forskel i deres forretning. Derfor har vi gjort det muligt for gæsterne, at få deres eget IT-overblik inden messen. Dette IT-overblik kan man få ved at indtaste nogle fakta om virksomheden, og nuværende brug af IT-værktøjer.

IT-overblikket giver samtidigt mulighed for at sammenligne virksomhedens IT-modenhed med mere end 600 andre håndværks- og entreprenørvirksomheder. De steder man er mest bagefter IT-mæssigt, kan man med fordel se på IT-værktøjer til, når man besøger IT-messen, fremhæver Martin Profit Jakobsen.

OM MESSEN
Dansk Byggeri IT-messe 2019 afholdes den 5. og 6. februar i henholdsvis Høje Taastrup og i Århus.
Tilmeld dig her: www.danskbyggeri.dk/it-messe
Det er gratis for medlemmer af Dansk Byggeri at deltage mens andre er velkomne mod betaling af et deltagergebyr på 400,- kr. + moms per deltager

Finder du mod forventning ikke det du leder efter, på Dansk Byggeri IT-messe 2019, står Dansk Byggeri og BASIT sammen om at hjælpe dig videre. Det kan være med at komme helt i mål med et IT-valg eller hjælp til implementering af et IT-værktøj, som er fundet og valgt via et besøg på Dansk Byggeri IT-messe 2019.


FIRE SPOR PÅ MESSEN
It-værktøjerne dækker alle byggevirksomhedernes traditionelle arbejdsopgaver fra tilbudsgivning, planlægning, udførsel, aflevering, kvalitetssikring og administration. For overskuelighedens skyld er udstillerne delt ind i fire spor:

Administration
Her kan du møde udstillere og værktøjer, der dækker over funktioner inden for økonomisk sagsstyring, stadeopgørelse, acontofakturering, bilagshåndtering, lagerstyring og løn. Værktøjerne i denne kategori kan hjælpe med at støbe et solidt fundament for resten af processen. Du kan desuden købe værktøjer, der foruden de klassiske finansielle funktioner indeholder stærke sagsstyringsværktøjer.

Produktion
Her kan du få overblik over værktøjer til produktionsstyring i forhold til planlægning, arbejdsseddel, tidsregistrering, materialeregistrering og registrering af materiel. It-værktøjerne i denne kategori kan bl.a. hjælpe dig med en bedre planlægning, og med de rette værktøjer kan du udføre tids- og materialeregistreringen allerede på byggepladsen eller i servicevognen.

Dokumentation
Udstillerne i denne kategori har værktøjer til byggesagsstyring i forhold til kalkulation, håndtering af tegninger og dokumenter, aftalesedler og kvalitetssikring. En stor fordel med it-understøttet dokumenthåndtering er hele kvalitetssikringsprocessen, hvor fx fotodokumentation kan tages i brug for at lette skrivearbejdet.

Kommunikation
I denne kategori kan du få overblik over it-værktøjer til håndtering af bl.a. hjemmesider, e-mail og kontaktpersoner (CRM).





Artiklen er en del af temaet MesterTips.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109