YIT satser på servicekontrakter
Ny strategi skal vende den negative udvikling for koncernens danske selskab.
Men derved slutter det ikke for den finskejede virksomhed:
- På bare fem år har vores norske kollegaer indgået næsten 6.000 kundeaftaler. Det siger os, at vi har valgt rigtigt, når vi går nye veje og knytter os tættere på vores kunder, siger adm. direktør Leo G. Sørensen, YIT, til Børsen.
Fra 25 til 50 procent
Mens omsætningen i hele koncernen steg med 11 % fra 2009 til 2010, faldt den i Danmark med 3,4 % til 1,1 mia. kroner.
YIT Danmark satser derfor på servicekontrakterne som en redning, og målet er, at de skal udgøre halvdelen af omsætningen mod de nuværende 25 %:
Leo G. Sørensen forventer en samlet vækst i Danmark på 10 % i år, hvilket stiller store krav i en branche, som ifølge brancheorganisationen Tekniq kun vokser med en enkelt procent i år.