23948sdkhjf

Superhelte skal sælge fibercement

Cembrit og Arkitema har søsat en ny kampagne, der skal markedsføre pladeprodukter til landets arkitekter på en humoristisk, involverende – og ikke mindst utraditionel måde.
I samarbejde med arkitektfirmaet Arkitema har Cembrit netop skudt en ny kampagne i gang, der skal markedsføre tre af Cembrits allround-plader til beklædning af inder- og ydervægge.

De tre plader er i kampagnen personificeret af tre superhelte, der ligesom pladerne har særlige evner til at modstå vind, vand og ild.

”De Hemmelige Helte”
Ifølge marketingchef i Cembrit, Anette Hurup, er de tre produkter kendetegnet ved en række skjulte kvaliteter, der gør produkterne særdeles konkurrencedygtige, men samtidig vanskelige at markedsføre. Derfor er der behov for at gøre opmærksom på produkterne på utraditionel vis:

- Med vores nye kampagne gør vi op med den traditionelle markedsføring af produkterne. Nu sætter vi alt ind på at fortælle historien om de unikke styrker, der er gemt i Windstopper, Aqua Block og Multi Force, og den opgave skal de tre hemmelige helte nu hjælpe os med at løse, forklarer Anette Hurup.

Navnene Windstopper, Aqua Block og Multi Force er for nylig indført som et led i en generel harmonisering af Cembrits produktnavne i Europa. Og for arkitektfirmaet Arkitema, der har været med til at udvikle De Hemmelige Helte-kampagnen, lød produktnavnene som superhelte – og dermed var idéen til den usædvanlige kampagne født.

Arkitema oplyser, at inspirationen til kampagnen stammer fra gamle kulttegneserier som Superman og Spiderman, og de tre superhelte går under det fælles navn ”De Hemmelige Helte”, fordi de ligesom disse superhelte lever lidt i det skjulte, men alligevel altid er der til at beskytte.

Superhelte på gaden
Kampagnen blev skudt i gang i november med en interaktiv direct mail til alle landets arkitekter og tegnestuer.

Det skal være med til at skabe opmærksomhed og trafik på Cembrits hjemmeside, hvor arkitekterne bl.a. kan bestille en lifesize papfigur af de tre superhelte, der spiller hovedrollerne i kampagnen. Men figurerne optræder også i annoncer i fagbladene, og foreløbig har responsen været overvældende positiv.

Kommunikationschef Holger Dahl fra Arkitema er en af idémagerne bag kampagnen, og for ham har det været vigtigt at vise noget mod ved at gøre noget helt anderledes:

- Vi vil gøre opmærksom på, at Cembrit er en dynamisk virksomhed, der gerne vil i dialog med sin målgruppe, og ikke bare er en tilfældig leverandør af plademateriale. Derfor er kampagnen en del af en vitalisering og en nyfortolkning af Cembrits måde at henvende sig til markedet på, lyder det fra Holger Dahl.

Kampagnen henvender sig i første omgang til landets arkitekter, men til foråret er det planen, at kampagnen skal udbygges, så de tre superhelte kommer helt ud på gaden til hr. og fru Danmark – bl.a. i byggemarkederne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11