Geberit ruster sig til fremtidens vvs-marked
Et nyt kunde- og kompetencecenter og dag-til-dag levering er de nyeste strategiske tiltag hos Geberit Danmark. - Rådgivning er vejen frem, lyder det fra landechef Bent Knudsen.
Her kombineres showroom med kurser og uddannelsesforløb, og formålet er at skabe et professionelt forum for viden og sparring inden for vvs-installationer.
Rådgivning er vejen frem
Kompetencecentret skal være med til at styrke Geberits position som markedsleder inden for installationssystemer.
Samtidig forventer virksomheden at indgå i yderligere sparring med aktører inden for forsynings- og afløbssystemer, hvor rådgivning om for eksempel korrosion, sikkerhed og hygiejne i rør er vejen frem:
- Vi er i en branche, der de seneste år har mærket presset fra krisen, men samtidig oplever vi en stor efterspørgsel på den erfaring, som Geberit har bygget op gennem mange år. I samarbejde med branchens aktører kan vi kan vi tilbyde de mest optimale bygningsinstallationer, hvad angår både økonomi og teknik, siger landechef Bent Knudsen.
Forventer nyansættelser i Norden
Når der er hentet ny inspiration og viden, skal det være let at føre idéerne ud i livet. Geberits danske hovedsæde huser blandt andet nye lagerfaciliteter, og det gør virksomheden i stand til at levere fra dag til dag.
Det skaber større fleksibilitet for grossister og vvs-installatører og danner grundlag for at styrke de nordiske markedsaktiviteter.
Blandt andet på den baggrund forventer Geberit at øge medarbejderstaben i Norden fra de nuværende 85 til 100.
Fakta om Geberit
• Geberit A/S er en del af den schweiziske Geberit-koncern, der har afdelinger over hele verden.
• Koncernen kunne i 3. kvartal 2010 fremvise en valutajusteret omsætningsvækst på 6,4 %. Samlet set er der i årets første tre kvartaler realiseret en vækst på 5,3 % i lokale valutaer.
• I første halvår 2010 steg koncernens medarbejderstab med 3,7 %.