23948sdkhjf

Boom i internet-ordrer til håndværkere

Den internetbaserede virksomhed, Byggestart, har registreret en vækst på 40 % i indkomne opgaver fra 2008 til 2009.
Selvom der generelt er krise og mangel på arbejde i bygge- og anlægsbranchen, oplever Byggestart en fremgang på ca. 40 % i antallet af indkomne opgaver i forhold til sidste år.

Det kan tyde på, at private bygherrer i stigende grad vælger at få tilbud fra Byggestart, men hvorfor ringer de ikke bare til den lokale håndværker, ville nogle måske spørge?

Ifølge Kristina Rud, kommunikationskonsulent hos Byggestart, kan det hænge sammen med de senere års mediedebat om klamphuggeri og håndværkssjusk:

- Hvis bygherren vælger en seriøs virksomhed som Byggestart, får de en vis tryghed i, at håndværkere bliver evalueret af andre bygherrer, siger hun, mens direktør Jens S. Johansen supplerer:

- Bygherrerne har fundet ud af, at det er nemt at bruge Byggestart, når de skal have løst en håndværksopgave. Det kræver ikke ret meget arbejde af forbrugeren selv, når de lader os finde deres håndværker. Man skal blot beskrive sin opgave på vores hjemmeside. Resten af arbejdet med at indhente tilbud gør vi for dem, og det er nok en af grundene til, at vi får flere og flere opgaver fra bygherrerne.

Jens S. Johansen fortæller, at Byggestart pt. modtager flere opgaver, end de kan løse. Han håber derfor, at det i løbet af den kommende periode vil lykkes at udvide netværket til at omfatte endnu flere håndværksvirksomheder end de nuværende cirka 1.000.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11