Ny byggevarekæde lancerer netauktion
Med lanceringen af netauktionen ”Købekraft” forsøger den nye spiller på det danske byggemarked, Optimera, at lægge stærkt fra land.
Blandt de tiltag, som skal gøre kæden i stand til at indfri sine ambitioner, er lanceringen af netauktionen ”Købekraft”. Den gør det muligt for professionelle håndværkere og selvbyggere at opnå betydelige rabatter hos leverandørerne ved at pulje deres indkøb af udvalgte varer:
- Vi regner med at afholde Købekraft-auktioner otte gange om året, hvor vi bringer fire-fem produkter i spil hver gang. Ved åbningen i dag arrangeres der ekstraordinært en fysisk auktion i hver forretning, men fremover vil alt foregå på nettet. Det er nye tanker i branchen og kræver lidt planlægning fra både os og kunderne, men de økonomiske fordele er så store, at vi tror, dette er fremtiden, siger Arnold D. Johansen, der er administrerende direktør i Optimera Danmark.
Optimera Danmark indgår i den nordiske byggemarkedsgigant Optimera Gruppen, som med franske Saint-Gobain i ryggen har fået et solidt fodfæste på det danske marked med overtagelsen af XL-BYG Horneman forretningerne.
Bliver Købekraft en succes i Danmark, er der allerede nu planer om at udrulle konceptet i alle Optimera Gruppens forretninger i Norden og Estland. På sigt er visionen at få hele Saint Gobains byggedivision med ind under Købekraft-paraplyen:
- Tanken bag Købekraft er, at vi er stærke og effektive, når vi står sammen. Jo flere enheder, vi kan bestille af en given vare, jo mere fordelagtige bliver priserne for kunderne. Mit håb er, at vi med dette projekt kan skabe en nordisk og europæisk trend, for vi er 4.000 udbydere af byggematerialer på europæisk plan med omtrent 74.000 medarbejdere. Al den erfaring og købekraft kan blive en kæmpe fordel for de små håndværksmestre, slutter Arnold D. Johansen.
Kilde: Optimera Danmark