23948sdkhjf

”Der er et kæmpe salgspotentiale her”

Forbrugerne efterspørger rådgivning fra installatøren, viser ny dansk undersøgelse.
På vegne af Geberit har YouGov undersøgt danskernes badeværelsesdrømme og installatørens rolle i arbejdet med at udforme det.

Undersøgelsen viser, at drømmebadeværelset har design, praktik og nem rengøring i højsædet, mens forventningerne til installatøren dækker både salg, rådgivning og selvfølgelig reelt installationsarbejde.

- Undersøgelsen viser tydeligt, at mange danskere sætter stor pris på installatøren. Ikke bare som én der kan montere og installere badeværelseskomponenter, men som en ekspert, der kan rådgive om alt fra materialevalg til indretning. Det er en stor tillidserklæring fra forbrugerne, men det forventes også, at installatøren er ærlig og bruger sin faglighed i rådgivningen, siger landechef Bent Knudsen fra Geberit i en pressemeddelelse.

Over en tredjedel af forbrugerne svarer, at det er svært at træffe beslutninger vedrørende materialer og elementer, hvilket ifølge landechefen giver en oplagt mulighed for installatøren til at træde til som rådgiver.

Rådgivning og køb samlet ét sted
Tilliden til installatørens faglighed gælder ikke kun, når det kommer til rådgivning, men også til selve udførelsen af arbejdet.

Her svarer 54 procent, at de foretrækker, at alt arbejde udføres af en professionel installatør, mens blot 23 procent selv ønsker at udføre arbejdet.

Dertil kommer, at 42 procent foretrækker at købe alle materialer og installation samlet ét sted.

- Vi ser tydeligt, at danskerne ønsker at monterings- og installationsarbejde arbejde på badeværelset skal udføres af en professionel. Og samtidig er det ifølge danskerne klart at foretrække, hvis den samme professionelle kan klare hele processen fra rådgivning og salg af produkterne til installation, forklarer Bent Knudsen fra Geberit.

Et kæmpe salgspotentiale
Undersøgelsen viser også, at 54 procent af de adspurgte er interesserede i en funktion, der fjerner den dårlige lugt efter toiletbesøget, mens 49 procent er interesserede i at erstatte det traditionelle skyl med en berøringsfri udgave.

Det viser sig dog samtidig, at flere af produkterne fra drømmebadeværelset allerede er på markedet, uden at danskerne ved det. 59 procent af de adspurgte vidste eksempelvis ikke, at berøringsfri betjeningsplader er på markedet, mens hele 83 procent ikke vidste, at det er muligt at fjerne den dårlige lugt direkte fra toilettet.

- Der er et kæmpe salgspotentiale her. Berøringsfri betjening og lugtudsugning ligger højt på ønskelisten hos danskerne, men mange ved bare ikke, at de smarte funktioner allerede findes på markedet. Dermed er deres drømmebadeværelse er tættere på, end de tror, siger Bent Knudsen.

Om undersøgelsen
- På vegne af vvs-producenten Geberit har YouGov foretaget en undersøgelse af danskerne toiletvaner.
- Undersøgelsen af foretaget i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
- Analysen er baseret på min. 1000 nationalt repræsentative CAWI interviews i aldersgruppen 18-74 år fra hvert af de nordiske lande.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.099