Caverion indgår stor aftale med detailgigant
Teknikentreprenøren skal stå for driften af 40 varehuse.
Efter Elgigantens overtagelse af Fona bliver der tale om 40 butikker, som skal serviceres inden for 20 forskellige teknikområder.
- Et helt principielt krav var, at vi skulle have én enkelt udbyder, som kunne tilbyde alle ydelser for alle butikker og levere samme kvalitet, ligegyldigt om butikken ligger i Roskilde, Odense eller Holstebro. Ud fra en samlet vurdering var det vores oplevelse, at der ikke er andre end Caverion, som kan levere det samme i forhold til kvalitet og pris i alle butikker, syv dage om ugen, 24 timer i døgnet året rundt, uanset, hvor i landet vi har behovet, siger Thomas Bredbjerg Nielsen, der er ejendoms- og projektchef i Elgiganten.
Hidtil har Elgigantens respektive varehuse haft egne aftaler om service og vedligehold, og varehuscheferne havde hver især ansvaret for, at deres butik havde butik dokumentationen i orden. Med Caverion som samlet leverandør frigives således en ikke ubetydelig mængde ressourcer.
Hos Caverion oplyser distriktschef Lars Nielsen, at aftalen formentlig vil medføre ansættelse af 5-10 nye medarbejdere.
Læs hele historien som +Plus-artikel hos Licitationen - Byggeriets Dagblad: