23948sdkhjf

Typehusproducent fordobler overskud

Faste underentreprenører og billigere indkøb sikrer midtjyske Levehuse A/S rekordindtjening i selskabets fjerde leveår.
Levehuse A/S’ logo prydede skiltene på 36 husbyggerier i regnskabsåret 2014/15. Og det sikrer typehusproducenten en fordobling af resultatet - fra 2,1 mio. kr. til 4,3 mio. kr. før skat.

Indehaver og direktør hos Silkeborg-baserede Levehuse, Lars Pontoppidan, glæder sig over fremgangen. Og for ham gælder det nu om at holde momentum.

- Vi ligger i et område, hvor der er vækst, og hvor vi kan nå ambitionen om at opføre 30 til 50 huse om året. Derfor er der ingen grund til at køre andre steder hen, siger han til Building Supply.

Gode relationer skaber overskud
Levehuse har haft sorte tal på bundlinjen siden opstarten i 2011 og millionoverskud de seneste to år. Den seneste indtjeningsrekord tilskriver Lars Pontoppidan blandt andet, at flere ordrer har medført et større materialebehov, som igen har udløst indkøbsrabatter hos byggecentrene.

Men millionoverskuddene er også landet via et fast netværk af underentreprenører.

- Vi har ingen volumensyge, og ved at hyre de samme folk undgår ind undgår vi at skulle slibe knaster hele tiden. Det giver ro, og vi får en bedre pris, fordi der ikke er så meget bøvl på pladsen, siger Levehuse-direktøren.

Udover Lars Pontoppidan beskæftiger Levehuse to bygningskonstruktører og to byggeledere.

Vækst med motorvejen
Silkeborgmotorvejen, der forventes færdig i efteråret 2016, trækker allerede en del af væksten hos Levehuse. Og skal virksomheden vokse endnu mere, skal det ifølge Lars Pontoppidan skyldes succes med at lokke nyuddannede, købelystne århusianere vest på.

Som en del af forretningsmodellen holder Levehuse sig til at opføre dobbelthuse eller villaer på mindre grunde, som virksomheden køber op til 30 af ad gangen, langs strækingen mellem Silkeborg og Aarhus. Både hus og grund hører med i pakken. Og det koncept gør virksomheden til et populært valg blandt unge købere, der i første omgang blot skal have plads til en trampolin i haven.

- De unge mennesker skal have en god tryghed, når de køber et hus hos os. Fejl og mangel-lister skal være på et minimum. Vores reklame er mund til mund, og det er den bedste måde, siger Lars Pontoppidan.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11