23948sdkhjf

Building Green fortsætter succesen

Årets messe blev den hidtil største, og arrangørerne glæder sig over, at det er lykkedes at skabe et mødested for det bæredygtige byggeri.
Den fjerde udgave af fagmessen Building Green sluttede torsdag i forum, og arrangørerne kan se tilbage på to intense dage, der fuldt ud levede op til forventningerne – og lidt til.

4.916 besøgende – 18 procent flere end sidste år – skabte, sammen med de 140 udstillende virksomheder og et stort antal oplægsholdere fra ind- og udland en livlig debat, som kan være med til at sætte retningen for de kommende års udvikling i byggebranchen.

- Det er gået over al forventning. Vi har igen i år mærket en stigende interesse fra både udstillere, besøgende og samarbejdspartnere. Building Green skaber rammerne for, at folk kan mødes og bidrager dermed til at sætte skub i den bæredygtige udvikling. Det er jeg enormt stolt over at være med til, siger senior project manager Mette Grydehøj Post.

En fantastisk inspirerende messe
Der var gennemgående stor tilfredshed blandt de udstillere, som Building Supply talte med på messen:

- Det er første gang, vi udstiller på Building Green messen, og vi er meget positivt overraskede over både antallet og kvaliteten af de besøgende på messen. Herudover har det virkelig været interessant for os at se, hvordan de andre virksomheder arbejder med bæredygtighed, siger marketing manager Anette Brunsgaard Tymm fra Cembrit.

- Det har været en fantastisk inspirerende messe, hvor der er blevet udvist stor interesse for vores bæredygtige alternativer. Især tilstrømningen af de mange unge studerende – fremtidens arkitekter og konstruktører – har været meget positiv, siger Frank Z. Truelsen fra Frøslev Træ og tilføjer, at han allerede er begyndt at glæde sig til Building Green i 2015.

En anden ny udstiller på dette års messe var entreprenørvirksomheden Vida, der fik masser af opmærksomhed for sin energiproducerende ’solsikke’, der både var stillet op på standen og på metropladsen udenfor Forum.

- Der var mange mennesker forbi vores stand, og en stor del af dem havde ganske naturligt set vores ’Smartflower’ foran Forum. Interessen for produktet er stor, og vi har opsamlet en stor mængde interessant leads. I et lidt større perspektiv er det rart, at det bæredygtige har så meget fokus i Danmark, og man bliver stolt af vores lille land, når man ser alle de mennesker og de løsninger, vi har at byde på, siger Niels Agger-Nielsen fra Vida.


Den næste Building Green afholdes 28.-29. oktober 2015, og ifølge Mette Grydehøj Post er fokus på at videreudvikle messen med afsæt i det eksisterende koncept.

- Visionen er at bygge videre på det, vi allerede har skabt. Der er stadig plads til udstillere, og et mål vil være at få flere rådgivere ind, så Building Green ikke udelukkende bliver en produktmesse, siger hun og tilføjer, at der også til næste år vil være fokus på at få spændende internationale navne ind som oplægsholdere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094