23948sdkhjf

Nye kundekrav øger salget af prisvinder

Interessen i video-dørtelefoner er stærkt stigende, lyder det fra Freund Elektronik, som forklarer salgs-succesen med faldende priser og stigende funktions-krav.
De danske byggemarkeder har de seneste par år brugt den prisvindende serie af video-dørtelefonen iLoft. Sidste år leverede Freund over så 500 af video-dørtelefonerne - alene i København. Og interessen begrænser sig ikke til hovedstadsområdet.

- Salget er jævnt fordelt over hele landet. Men da der er tale om video-dørtelefoner, henvender det sig meget til de største byer, København, Aarhus, Aalborg og Odense. Men også i Trekantsområdet er der pænt et salg. Faktisk var den første rigtigt store sag med video-dørtelefonerne på 1.000 telefoner til en opgave Vejle, fortæller teknisk konsulent ved Freund Elektronik, Mike Maarup, til Building Supply.

Prisen falder og forventningerne stiger
Det danske marked sætter ikke krav til, at der skal være videotelefoner i lejligheden. Men ifølge Freund Elektronik opfatter flere det efterhånden som en selvfølge. Firmaet fremhæver også forventninger om, at telefonen skal kunne fungere uden et gammeldags telefonrør som en forklaring på succesen.

- Tidligere blev video-dørtelefoner fravalgt. Mange forbrugere oplevede det som for dyrt, når pris blev sat overfor funktion, forklarer Mike Maarup til Building Supply, og uddyber:

- Siden er efterspørgslen blevet større. Samtidig er de blevet billigere, fordi Fermax er begyndt at masseproducere dem.

Udover danske byggerier er Fermax også at finde i udenlandske byggerier i Singapore, australske Melbourne og New York-bydelen Brooklyn.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094