23948sdkhjf

Raunstrup fortsætter de positive takter

Både entrepriseforretningen og de fem tømrervirksomheder er blevet mere effektive, og det smitter af på bundlinjen.
Raunstrup har de seneste år stillet skarpt på kernekompetencerne og effektiviseret forretningen. Den strategiske indsats giver for andet år i træk fremgang hos entreprenørkoncernen med hovedsæde i Aarhus.

Årsregnskabet er endnu ikke offentliggjort, men ifølge administrerende direktør Søren Kristensen er resultatet før renter hævet med 7,3 mio. kr. mio. kr. i forhold til 2011/12.

- Raunstrups strategiske fundament bygger på vores egne kompetencer inden for de respektive entrepriseformer og bygningsservice. At strategien er enkel, logisk og operationel betyder, at både koncernens entrepriseforretning samt de fem tømrervirksomheder har taget den til sig og efterlever den. Det bevirker, at alle seks virksomheder i koncernen har sorte tal på bundlinjen i et ellers trægt marked, siger administrerende direktør Søren Kristensen.

- Det vitale og helt enkle i strategien er, at vi kun byder ind på opgaver, som passer rigtig godt til os, og som vi kan løse til perfektion. Vi udvælger dem med omhu og bruger rigtig meget tid på at komme dybt ned i den enkelte opgave. Som resultat minimerer det vores egne risici og skaber en rigtig god tryghed for vores kunder og samarbejdspartnere. Det handler dybest set om at gøre det, vi er bedst til, forklarer han.

Digitalt kvantespring
Raunstrup arbejder løbende på en digitalisering af koncernen og har i år for alvor sat fart i processen med ansættelsen af cand.merc. Martin Kamp Lærke Madsen som business supporter. Han kom til virksomheden i september måned og skal udelukkende arbejde på at optimere og digitalisere Raunstrups forretningsgange- og systemer.

- Vi har en målsætning om, at 50 procent af vores omsætning skal komme fra faste kunder. Det betyder, at der hele tiden er mange små opgaver, og hvis alt håndteres manuelt, vil der gå alt for mange ressourcer til administration. Hvis vi arbejder, som vi altid har gjort, er det svært at håndtere kundernes stigende krav, forklarer Søren Kristensen.

Digitaliseringen har blandt andet medført, at timer og materialer i dag registreres automatisk. For eksempel er Raunstrups glarmestre udstyret med Ipads, så de kan bestille varer direkte fra bilen. Samtidig giver det mulighed for i højere grad at ensrette processerne på tværs af koncernens seks selskaber.

- Vi ser digitaliseringen som et godt redskab til at servicere vores kunder bedre og knytte dem endnu tættere til Raunstrup. For os er det vigtigt, at vi servicerer alle projekter og kunder ensartet og systematisk uanset hvem, der er på opgaven. Det opnår vi bedst via en konstant digital forbedring, forklarer Søren Kristensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078