Flot vækst hos Geberit Danmark
Med tocifrede vækstrater bidrager Geberit Danmark igen i år til det positive resultat i schweiziske Geberit Gruppes halvårsregnskab. I Danmark arbejder man på at skabe en helt ny kategori på markedet.
Stærk udvikling i Danmark
Geberit Danmark bidrager igen i år i væsentlig grad til det positive resultat, med tocifrede vækstrater i første halvår. Skønt VVS-branchen i Danmark er nede med cirka 5 procent ifølge tal fra Rørforeningen, er det lykkedes Geberit Danmark at skabe yderst positive resultater.
- Omsætningsfremgangen skyldes vores fokus på innovation og produktudvikling samt målrettede investeringer i organisk vækst. Vores produktportefølje med mere forbrugerrettede løsninger har i det seneste år gennemgået en stærk udvikling både i Danmark og i flere andre europæiske markeder. Derudover oplever vi også en pæn stigning på salget af vores eksisterende produkter, og vi har blandt andet i Danmark vundet flere store byggeprojekter, siger Lars Risager, adm. direktør i Geberit Norden og Baltikum
- Krisen har endnu ikke sluppet taget i det danske VVS-marked, men vi forventer en stabilisering i løbet af det næste års tid, slutter Lars Risager.
Vil skabe en ny kategori på markedet
En af Geberits store satsninger på udvalgte europæiske markeder i 2013 er Geberit AquaClean douchetoiletter.
I Danmark er der her tale om at skabe en helt ny kategori på markedet, da der i Norden generelt ikke er tradition for at vaske sig ved toiletbesøg. Både i marketing og salg bruges der derfor store ressourcer på at sikre succes på dette produktområde i årene fremover.