Kvik fortsætter væksten
Den midtjyske køkkenvirksomhed øger omsætningen for tredje år i træk og fastholder overskudsgraden.
Satsning på markedsføring er blandt årsagerne til den fortsatte vækst i Kvik: - Det er ganske enkelt nødvendigt for at kunne blive på vækstsporet og skabe et stærkt fundament for kundestrømmen til butikkerne, siger administrerende direktør Jens-Peter Poulsen.
Nye butikker på eksportmarkederne og et højt tryk på markedsføringen er blandt årsagerne til den fortsatte fremgang, oplyser administrerende direktør Jens-Peter Poulsen, der er tilfreds med resultatet:
- Det er tilfredsstillende, at vi kan levere et godt resultat i en tid, hvor køkkenbranchen er ekstremt hårdt presset af alt for mange udbydere og et vigende marked. Det vidner om, at vi har et stærkt og attraktivt koncept, siger han.
Skal holde fokus på salget
Kvik har i 2012 øget omsætningen fra 888 til 933 mio. kr., blandt andet drevet af en fornuftig vækst på udenlandske markeder:
- På vores udenlandske markeder oplever vi positive tendenser. Blandt andet i Belgien har vi åbnet en række nye butikker, så vi i dag er oppe på 20 og dermed dækker det meste af landet. Finland har også vist fornuftig vækst, mens vores helt nye marked Frankrig har kæmpe potentiale for mange Kvik butikker, vurderer Kvik-direktøren, der føler sig sikker på, hvad der skal til for at fortsætte den positive udvikling:
- Vi skal skærpe vores kommunikation, så det bliver krystalklart for forbrugerne, hvad Kvik tilbyder. Vi skal holde fokus på at udbygge salget i eksisterende butikker, således at vores franchisetagere kan øge deres indtjening. Endelig vil vi arbejde på at åbne nye butikker på eksisterende markeder, så vi får et endnu stærkere distributionsnet, siger Jens-Peter Poulsen.
Kvik beskæftigede gennemsnitligt 210 medarbejdere i 2012. Det er syv færre end året før.