Installatører skal blive bedre til at sælge værdi
”Vi sælger værdi” hedder en ny kampagne lanceret af Tekniq. Kampagnen sætter fokus på den merværdi, som kunder får af installatører og inspirerer til at synliggøre værdien.
Kampagnen ”Vi sælger værdi”, som Tekniq står bag, sætter sammen med et dokumentationsprojekt om den værdi, som el- og vvs-installatører generelt bidrager med på installationsmarkedet, nu fokus på branchens værdiskabelse. Det oplyser Tekniq på sin hjemmeside.
Grundtanken i kampagnen er, at en tydelig værdiskabelse er det bedste fundament for loyale kunder og dermed til en stærk markedsposition i fremtiden. ”Vi sælger værdi” udspringer således af de temaer, der blev præsenteret på Tekniqs Årsdag i 2012. Ligeledes tager man afsæt i markedsanalyser af efterspørgselstendenserne på installationsmarkedet.
Systematisk arbejde med værdiskabelse
Et centralt element i kampagnen ”Vi sælger værdi” er en række temamøder, der afholdes landet over. Det første af de i alt 16 møder afholdes den 4. marts i Idrættens Hus i Brøndby og det sidste afvikles i Kattegat Siloen i Frederikshavn den 13. juni.
- Formålet med temamøderne er, at vi i branchen får en diskussion af, hvordan vi bliver helt skarpe på den samlede værdi, vi leverer ude hos kunden. Det gælder både den værdi, der ligger i en fagligt forsvarlig rådgivning, i en teknisk løsning af høj kvalitet og i den efterfølgende drift af anlægget. Når kunderne bliver klar over, hvor meget værdi en teknisk installatør i virkeligheden bidrager med, er der alt andet lige en større sandsynlighed for, at kunden vurderer installatøren ud fra mere og andet end prisen på materialer og timer, forklarer udviklingschef i Tekniq, Bo Neville, til branchemagasinet Electra.
På temamøderne vil der være oplæg, debat og konkrete cases, som viser forskellige former for systematisk arbejder med installatørers salg med fokus på en værdiskabelse, der går ud over timer og materialer.
Find dato og sted for temamøderne og find mere information på: www.tekniq.dk.