NCC besvarer anklager om byggesjusk
Entreprenøren var tirsdag under beskydning i DR's forbrugermagasin Kontant.
Hos NCC mener man imidlertid ikke, at der er noget galt, og i en mail til Kontant skriver virksomheden blandt andet, at " Gulvet, herunder gulvvarmen, er lagt efter producentens vejledning ".
Ønskede ikke at diskutere med tredjepart
NCC havde forud for programmet afvist at stille op til et interview. I en udtalelse på sin hjemmeside forklarer entreprenøren hvorfor:
- Programmet tegnede et billede af NCC som en virksomhed, der ikke vil tage ansvar for og udbedre såkaldt byggesjusk. Vi er selvfølgelig kede af omtalen i programmet, da vi mener, at vi generelt håndterer vores dialog med kunderne korrekt og rettidigt. Vi tager alle sager omkring fejl og mangler i vores byggerier alvorligt, og indgår i en konstruktiv dialog med vores kunder for at sikre en tilfredsstillende løsning. Dette er også sket og vil fortsat ske i den omtalte sag.
- Kontant havde spurgt, om vi ønskede at stille op til et interview. Dette har vi ikke ønsket, men har tilbudt at bidrage til at belyse sagen ved at svare skriftligt på deres spørgsmål, hvilket vi har gjort. Det skyldes, at vi principielt ikke mener, at et kunde-forhold bør diskuteres med tredje-part.
- Hertil kommer, at Kontant i deres oplæg desværre havde valgt at blande to sager sammen, hvilket gjorde, at det – efter vores opfattelse – ville være umuligt at få belyst de to helt adskilte og forskelligartede problemstillinger inden for den afsatte tid og på en overskuelig måde for seerne.
Læs mere på www.dr.dk