Ny strategi skal sikre Juul & Nielsen milliardomsætning
Entreprenørvirksomheden har målsætningen klar: En milliard i omsætning i 2015 og en overskudsgrad på seks procent. Klar er også strategien for at nå målet.
I perioden har virksomhedens ledelse arbejdet med en ny strategi for den fremtidige vækst.
- Vi har i de seneste tre år arbejdet med et lønsomhedsprojekt sammen med konsulenthuset Valcon i Hørsholm. Det har det ene formål at optimere alle processer i organisationen. Det er vejen mod målet om at omsætte for 1 mia., kr. om tre år, siger direktør Tommy Nielsen til Børsen.
Sammen med en omsætning på en mia. kr. i 2015 indebærer målsætningen også, at overskudsgraden skal op på seks procent.
Lønsomhed i højsædet
Arbejdet med strategien og forbedring af lønsomheden har også været med til at skabe en bedre forståelse for virksomheden styrker og svagheder.
Fremadrettet står det nu klart, at Juul & Nielsen fremover skal satse mere på komplekse byggeopgaver. Det indebærer blandt andet logistik, institutioner og inventar fra virksomhedens snedkeri.
Lønsomheden vil Juul & Nielsen blandt andet forbedre ved at analysere problemer og forbedringsbehov, samle virksomhedens selskaber under samme brand og ved at skabe en adfærdsændring så alle medarbejdere forstår målsætningerne.