23948sdkhjf

Nordjysk højstyrkebeton til Holland

Betonvirksomheden Hi-Con A/S er godt på vej til at erobre et nyt marked i Europa. Samarbejde med en hollandsk partner er i stand og de første projekt sat i søen.
Den nordjyske betonvirksomhed Hi-Con A/S har ikke tidligere systematisk eksporteret sine produkter af højstyrkebeton. Men det bliver der ændret på nu.

Hi-Con har allerede etableret et samarbejde med en hollandsk partner, der skal være med til at anvende højstyrkebetonens potentiale i det nederlandske. De første projekter er sat i søen, idet Hi-Con allerede har leveret altaner til et byggeprojekt i Poptahof i Delft og endnu et er på vej.

Mange grunde til at satse på Holland
Poptahof-projektet er første skridt på vej mod en etablering af virksomheden i Holland. Markedschef Hans Bruun Nissen vurderer, at der er store muligheder i netop Holland:

-Vi har valgt at satse på etablering i Holland af flere årsager. For det første er der et kæmpe potentiale i den hollandske byggebranche og markedet har en opadgående konjunktur lige i øjeblikket. Holland har en tradition for at bygge i højden, hvilket selvfølgelig giver et godt marked for at afsætte altaner. For det andet oplever vi, at der er nogenlunde den samme arkitektoniske opfattelse af vores produkter i Holland som i Danmark. Vi vil ikke bare levere f.eks. altaner, som ligeså godt kunne være lavet af noget andet. Vi laver altaner, hvor der er både er byggetekniske og designmæssige grunde til at vælge en Hi-Con altan.

Hollandsk ekspansion giver travlhed
Produktion og administration hører begge hjemme på Hi-Cons domicil 20 km nord for Aalborg. Her bliver produktionsforholdene i øjeblikket udnyttet 100 % og virksomheden forventer, at der bliver brug for flere ingeniører med specialviden om beton i nærmeste fremtid.

Hi-Con slog ny omsætningsrekord i 2011 efter at have ramt bunden i 2009, da finanskrisen fik alvorlige konsekvenser. Gennem bevidst fokusering på at forandre virksomheden fra en produktionsvirksomhed til en innovativ vidensvirksomhed, ser Hi-Con lyst på fremtiden:

- Vi arbejder bevidst med hele tiden at være innovative. Vi sætter 30 % af vores tid af til innovation og udvikling, kun på den måde kan vi nå vores mål om at blive innovativ markedsleder inden for højstyrkebeton. I dag arbejder vi med helt nye forretningsområder, hvor anvendelsen af højstyrkebeton har potentiale, f.eks. inden for byrumsinventar, infrastruktur og bølgeenergi, slutter Hans Bruun Nielsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078