Jual afblæser krisen
Den østjyske producent af tag-produkter er nu atter klar til at jagte de vækstmål, man havde opstillet før finanskrisen.
Målet skulle blandt andet nås via investering i virksomhedens kinesiske fabrik, der nu også skulle levere til eksterne kunder. Det skriver Børsen.
De mål måtte man imidlertid kigge langt efter, da finanskrisen brød ud, og der blev sat en brat stopper for alle vækstambitioner. Via rationaliseringer og strategiændringer blev der imidlertid dæmmet op for det faldende salg, og i dag, fire år senere, er Jual kommet helskindet igennem krisen.
Det betyder, at virksomhedens to ejere, Anders Kjær Jørgensen og Martin Thomsen, nu atter er klar til at koncentrere sig som vækst, og i den anledning er de gamle planer fundet frem igen.
- Vi er atter er på vej frem efter et lille underskud i 2009. I en ny vækstplan er målet en omsætning på 140 mio. kr. med en eksportandel på 60 procent og en indtjening før skat på 10 procent senest i 2014, siger Anders Kjær Jørgensen til Børsen.