23948sdkhjf

Markedsføringsstrategi gav bonus på bundlinjen

Omsætningen er mere end tredoblet i el- og vvs-virksomheden Duemose A/S på fem år. En målrettet markedsføringsstrategi tilskrives en stor del af æren.
I en periode, hvor krisen kradser hos de fleste, har el- og vvs-virksomheden Duemose A/S været i stand til at udvide forretningen betragteligt.

Siden 2006 er medarbejderstaben er vokset fra seks til 25 og omsætningen øget fra 14 til 50 mio. kr. Det skriver branchemagasinet Danske VVS.

Fremgangen tilskriver ejer Palle Duemose i vidt omfang virksomhedens markedsføringsstrategi, som tog sin begyndelse for fem år siden. Personlig kontakt og opfølgende spørgsmål er blandt de midler, der har vist sig en stor succes for installatørvirksomheden.

Klar plan for nyt område
I 2009 satte virksomheden sig for, at man ville vinde nye kunder i Hillerød, og her var en klar strategi en løftestang.

Fremgangsmåden var klar; at starte med at sikre sig kunder blandt virksomheder, som kunne smitte af på de private kunder. Efter at have kontaktet 10-15 virksomheder, som Duemose tidligere havde haft opgaver hos i Hillerød, blev der udarbejdet og uddelt materiale til 150 virksomheder i området.

– Vi ansatte en mand, som kørte rundt i arbejdstøj – ikke sælgertøj. Han mødte personligt op på virksomhederne og præsenterede virksomheden kort og efterlod materialet. Det betød, at vi gik fra næsten ingen til to til tre opkald dagligt fra både virksomheder og private kunder i Hillerød, siger Palle Duemose til Dansk VVS.

Virksomheden arbejder nu på strategien for 2012-2013, hvor man vil udvikle konceptet yderligere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078