Byggesager i København kan nu følges online
Københavns Kommune har gjort det muligt for borgere og virksomheder at følge deres byggesag online. Godt 12.500 ansøgere vil hvert år få glæde af den nye løsning.
Som en del af kommunens digitale tiltag Følg din byggesag , vil alle, der fremover sender en byggeansøgning til Københavns Kommune, modtage en kvitteringsmail eller et brev med en byggesagskode. Koden giver ansøgerne adgang til en onlinetjeneste, som viser, hvor langt byggesagen er i sagsbehandlingen.
Hvert år modtager kommunen ca. 40.000 telefonopkald med byggesagsrelaterede spørgsmål. Med Følg din byggesag kan ansøgeren nu selv finde flere af svarene på sine spørgsmål, som f.eks. om byggesagen er registreret, om kommunen venter på oplysninger, og hvornår et svar kan forventes.
Forventningen er, at færre henvendelser vil give mere tid til byggesagsbehandling og dermed sikre en bedre og hurtigere service.
Fakta
* Teknik- og Miljøforvaltningens Kundecenter bliver ca. 15.000 personer årligt hjulpet i gang med deres byggeprojekter.
* Fremover modtager ansøgerne en kvitteringsmail eller et brev med en byggesagskode, der giver dem adgang til Følg din byggesag.
* Logger ansøgerne ind på kommunens onlinetjeneste, kan de se, om sagen er registreret, under behandling, venter på oplysninger, og hvornår et svar kan forventes.
* Oplysningerne i Følg din byggesag vedrører kun sagsbehandlingen, dvs. hvor sagen befinder sig, og hvor langt den er i sagsbehandlingen. Selve ansøgningen, oplysninger om ansøger, dokumenter og lignende kan ikke ses. Derfor kan man også give byggesagskoden videre til andre parter, som er involveret i byggesagen.
Læs mere på www.kk.dk/sebyggesag .