23948sdkhjf

CC Contractor vinder skolebyggeri til 100 millioner

Frederiksværks nye skole skal bygges af et hold bestående af arkitektfirmaet Kjaer & Richter, totalentreprenør CC Contractor, ingeniørne fra Sweco samt landskabsarkitekterne 1:1 Landskab. Det skriver Kjaer & Richter i en pressemeddelelse.  

FrederiksVærk Skole er et læringshus med plads til fælles oplevelser og fælles handlinger, et hus der samler, udvikler og forener. Bygningerne er samtidig tænkt som et lokalt kraftcenter, hvor læring, idéudvikling, idræt, bevægelse, foreningsliv og lokalmiljø kan indgå i nye samarbejdskonstruktioner.

Fakta: Ny folkeskole i Halsnæs Kommune

Bygherre: Halsnæs Kommune
Totalentreprenør: CC Contractor
Arkitekt: Arkitektfirmaet Kjaer & Richter
Landskab: 1:1 Landskab
Ingeniør: Sweco
Bygherrerådgiver: Niras
Areal: 6.650 kvm

Projektet omfatter den nye skole med plads til 560 elever fordelt på 20 klasser inklusiv multisal. Projekter har en anslået værdi af 98 mio. kr. ifølge udbydsmaterialet. 

Den nye skole skal danne rammen for fremtidens læringsmiljø, med differentierede rumligheder målrettet de enkelte fagligheder og arbejdsmetoder. Læringsfællesskaber opdeles i trinområder, ”Den lille skole i den store”, det understøtter behovet for overskuelighed, tryghed og udfordringer for de forskellige aldersgrupper. 

- Vi har introduceret begreberne ”Frontstage” og ”Backstage” i bygningen. Hvor Frontstage rummer de udadvendte funktioner som værksteder og multisal, og Backstage som rummer trinområderne med Indskoling, Mellemtrin, Udskoling og personalefaciliteter, forklarer ansvarlig arkitekt Malene Drasbek fra Kjaer & Richter i pressemeddelelsen.

- I Frontstage samles skolen i det centrale læringslandskab, der med sine plateauer og trappe, skaber rum for optræden, morgensang, ophold, leg og læring, tilføjer hun.

FrederiksVærk Skole inviterer lokalmiljøet indenfor til et væld af faciliteter. Bygningens offentlige ”frontstage” skal åbne sig for lokalmiljøet med store glaspartier mod Skolepladsen synliggøre husets mange aktiviteter. 

Bedømmelsesudvalgets dom:

Ifølge bedømmelsesudvalget har forslaget ”formået på en meget overbevisende måde at disponere skolens funktioner og læringsmiljøer, så skolen opleves som et attraktivt tilbud til både de daglige brugere og byens borgere. Skolen vil kunne tages i brug hele dagen, og forslaget er en god videreudvikling af den pædagogiske vision med fokus på at sikre rum til forskellige læringssituationer.”

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094