23948sdkhjf

Ny Youtube-satsning skal lokke flere til plastmageruddannelsen

Plastindustrien har som led i kampagnen Bliv Plastmager lavet en video, der skal promovere plastmageruddannelsen overfor kommende lærlinge.

Videoen tager seeren igennem Den Jydske Haadværkerskole, der uddanner plastmagere og plastspecialister, samt igennem produktionen på Lego ført an af et par unge mennesker i lære. 

Se filmen her

Mange gode muligheder
Jo Dietrich, uddannelseskonsulent i Plastindustrien, har været med til at beslutte, at YouTube-filmen skulle blive en realitet. Hun er begejstret for resultatet:

– Det har været en stor fornøjelse at kommunikere i øjenhøjde med unge og nu opleve, at så mange allerede har set filmen – mere end 20.000 visninger indtil videre. Jeg synes, at Guld Dennis (hovedpersonen i filmen, red) og vores ambassadører for plastmageruddannelsen gør det utrolig godt.

Hun tilføjer:
– Jeg er især glad for, at vi har fået fortalt, at plastmageruddannelsen rummer mange gode muligheder for at arbejde med bæredygtighed i form af genanvendelse af plast. En plastmagers praktiske viden om produktionen af plast er guld værd for industrien. Med filmen har vi fået fortalt, plastmageruddannelsen er et vigtigt led i plastbranchens grønne omstilling.

Glade for fokus
Målsætningen med Bliv Plastmager-kampagnens er at sikre plastmageruddannelsen synlighed blandt unge, som står overfor at vælge en uddannelsesretning.

Allan B. Rasmussen, leder af plastafdelingen på Den jydske Haandværkerskole, tror på, at filmen og det valgte YouTube-format i høj grad bidrager til formålet.

– Vi er glade for, at der kommer et fokus på plastmageruddannelsen, som er målrettet de unge YouTube-seere. Filmen viser klart og tydeligt, at uddannelsen er spændende og bred, at der er gode videreuddannelsesmuligheder, og at DjH er et attraktivt uddannelsessted for kommende plastmagerelever, fortæller Allan B. Rasmussen, leder af plastafdelingen på DjH.

YouTube-filmen er et led i Plastindustriens kampagne Bliv Plastmager. Kampagnen er drevet af Plastindustrien i samarbejde med CompanYoung, som også driver ElevpladsTV.dk/PlanA, hvor filmen er lagt ud.

Kilde: https://plast.dk/2020/03/ny-youtube-film...

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097