23948sdkhjf

Læg pres på dit byggecenter, mester

Selvom omsætningen buldrer derudaf i mange håndværks- og entreprenørvirksomheder, så er det svært for mange at få en ordentlig bundlinje. De fleste forsøger at arbejder sig ud af situationen ud fra devisen: Flere opgaver må også give bedre bundlinje. Men det er ikke en farbar vej ”blot” at skabe omsætning.

Andre kigger på omkostningerne. Og her springer materialepriserne naturligvis i øjnene. I modsætning til spildtid og ineffektiv planlægning i virksomheden, så er materialepriserne jo noget man kan forholde sig til i form af konto-udtog fra byggecentret og andre leverandører.
Derfor er det helt naturligt, at mester forsøger få aftaler med byggecentret om billigere priser og længere kreditter. Men det løser ikke på sigt mesters grundlæggende indtjeningsproblem.

Skal indtjenings-problemet løses, så handler det nemlig om at effektivisere driften af virksomheden ved minutiøs planlægning og styring af opgaverne, så der er overblik over processerne og værdikæden.

I stedet for at presse priserne på materialer, så skal mester presse byggecentrene til at yde kompetent rådgivning og levere materialer til rette pris, til rette tide og på rette sted.

Hvis dit byggecenter bare langer varer over disken, så skal du se dig om efter en anden samarbejdspartner Hvis dit byggecenter derimod interesserer sig for dig og din virksomhed, så skal du tage imod den kompetente service, som det professionelle byggecenter kan yde.

Og som faktisk kan være med til at løfte din bundlinje

Artiklen er en del af temaet MESTER HAK&HUG.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187