23948sdkhjf

Løsningsorienteret og fleksibel arbejdskraft

Contec Rail ApS’ opgave i forbindelse med renoveringen af strækningen Valby-Frederikssund har mest bestået i at levere trækkraft i form af lokomotiv med fører til
at køre ballast samt mindre transporter til og fra projektet. Projektchef Anders Dørge fra Contec Rail fortæller:
– Det har ikke været en stor opgave, men den viser meget godt vores medarbejderes evne til at træde ind i et set-up med kort varsel og tilpasse sig vilkårene på en løsningsorienteret måde, så jobbet bliver udført til alles tilfredshed. I dette tilfælde arbejdede vores medarbejdere i døgndrift i tre uger i treholdsskift, mens vi samtidig leverede til andre projekter i Jylland.

Mange udenlandske kunder
– Contec Rail ejer et antal diesellokomotiver med ATC (et nationalt system til automatisk togstop), rangerlokomotiver, skærvevogne, vandtankvogn, fladvogne, samt sværgodsvogne med lasteevne op til 60 tons, som udlejes. Kunderne lejer normalt også erfarne og veluddannede medarbejdere til at håndtere lokomotiver og andet materiel. Vores medarbejdere er dygtige, løsningsorienterede og fleksible, og så kender de vores materiel ud og ind, da de alle arbejder på vores værksted i perioder
med færre kørselsopgaver. Vi har stor erfaring med både logistik og sikkerhedsstyring.
– Mange af vores kunder er udenlandske, så for dem er det vigtigt, at de sammen med lokomotiverne kan leje personale, der kender til de mange sikkerhedsbestemmelser,
som er specifikke for jernbanen i Danmark, siger adm. Direktør Kenneth Dam.

Tæt samarbejde med andre jernbanevirksomheder
– Vi er altid interesseret i at hjælpe vores kunder med den mest optimale Løsning. Vi tænker og arbejder som entreprenører og ikke alene som et traditionelt jernbaneselskab. For at kunne tilbyde en bredere produktpalette samarbejder vi med andre jernbanevirksomheder. – Vi benytter desuden et driftssystem, der sikrer at vores dokumentation af både personale og materiel altid er opdateret og tilgængeligt.
Derved understøttes kundernes behov for at opfylde de høje dokumentationskrav, som der i dag er til entreprenører på jernbanen, slutter Kenneth Dam.

Se meget mere omkring tendenser i byggebranchen og deltag i debatten på vores LinkedIn Gruppe: Byggemomentum

https://www.linkedin.com/groups/4835431/

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079