Væksten ligger i storbyerne
2017 har været et travlt år for det tyske brand Dornbracht, der har haft fingrene nede i adskillige lejlighedsprojekter primært i hovedstaden.
- Alene i 2017 vækstede Dornbracht Nordic med hele 42 procent på projektsiden og denne udvikling ser ud til at fortsætte langt ind i 2020. Vi ser en stadig øgning af projekter, specielt antal nye lejligheder primært koncentreret til storbyerne, siger Inge-Hanne Tegnander, der er firmaets projektansvarlig i Norden.
Dornbracht er en familieejet virksomhed, der sælger designprodukter til bad- og køkkenløsninger.
Specielt projektmarkedet går stærkt for firmaet, ikke mindst da det sker en stor tilvækst af nye lejlighedsbyggerier samt udvidelse i både spa- og hotelverden.
I København har firmaet været involveret i den nye bydel Engholmene i Københavns Havn. Netop Engholmene kommer til at omfatte flere hundrede lejligheder når det hele står klart.
Dornbracht Nordic har salgskontor i København med sælger til hele det nordiske marked. Således har firmaet også været engageret i udviklingen af nye boligbyggerier omkring Stockholm.