23948sdkhjf

Velux øger udviklingsbudgettet

Den danske vinduesproducent vil være førende inden for intelligente og energirigtige ovenlysvinduer og skruer derfor nu op for produktudviklingen.
Selvom tiden er præget af nedskæringer og fyringsrunder har Velux valgt at øge budgetterne til forskning og udvikling. Målet er at være klar med markedets mest topmoderne energivinduer, når byggeriet igen begynder at komme i omdrejninger:

- På alle andre områder har vi skåret til, men på produktudvikling øger vi indsatsen. Vi er overbeviste om, at hvis vi investerer fornuftigt nu, kommer vi relativt styrket ud af det økonomiske stormvejr, som verden befinder sig i, siger topchef Jørgen Tang-Jensen til dagbladet Børsen.

Den danske vinduesproducent sidder på over halvdelen af det globale marked for ovenlysvinduer, og den position skal fastholdes ved at være førende inden for udvikling af nye produkter og systemer. Ifølge Børsen ligger Velux’ udviklingsbudget mellem 300 og 500 mio. kroner årligt, og det er penge, som er lagt til side under de gode år, fortæller Jørgen Tang-Jensen:

- Der kommer altid en periode, hvor det bliver svært, og så er det jo rart at have lidt i baglommen til nye investeringer, så man ikke nødvendigvis skal slæbe sig hen til banken på sine knæ for at høre, om de nu også synes, det er en god idé. Vi har i mange år været konservativt forsigtige med pengene, Det har været vældig umoderne her efter årtusindskiftet, men det er meget godt nu, slutter topchefen.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093