Ny Inwido-strategi skal sikre vækst i Europa
Øget fokus på konsumentmarkedet og ekspansion i Europa skal over de kommende tre år øge omsætningen med mere end 4 mia. SEK hos dør- og vinduesproducenten, Inwido.
Vejen hertil går via et øget fokus på konsumentsegmentet, som i dag står for godt 60 % af Inwidos samlede omsætning. Desuden arbejder ledelsen på en børsnotering, som efter planen skal finde sted til næste år.
Rent organisatorisk indebærer strategien en ambition om at skabe en mere centraliseret ledelse end hidtil, hvor Inwido-koncernen har været fragmenteret med mange små, selvstyrende enheder:
- Vi har købt entreprenørdrevne firmaer rundt omkring, og ejerne er ofte fulgt med. En sådan praksis fungerer til en vis grad, men vi kan ikke bare lægge til, hvis vi vil skabe synergieffekter og gøre koncernen klar til børsen, forklarer koncernchef Håkan Jeppson.
Inwido-koncernen råder i Danmark over blandt andet Outline og Storke.
Kilde: Woodnet.se