23948sdkhjf

Velux satser på sejlsport

Vinduesproducenten lader millionerne rulle med sponsoratet af kapsejladsen Velux 5 Oceans. Reklameværdien ventes at ligge omkring 100 mio. €.
Når sejlsportsarrangøren Clipper Ventures i 2010/11 afvikler sin kapsejlads rundt om jorden, vil det være under navnet ”Velux 5 Oceans”.

Vinduesproducenten er nemlig gået ind som enesponsor af begivenheden, der har stor bevågenhed i sejlsportsverdenen:

- Vi har overvejet, om det er fornuftigt at gennemføre en så stor investering i lyset af finanskrisen. Men vi mener, at vi kan forsvare det og i stedet skære ned på andre dele af vores markedsføringsbudget, siger marketingdirektør Michael K. Rasmussen til dagbladet Børsen.

Det er anden gang, at Velux sponsorerer sejladsen. Første gang var i 2006/07, og da viste det sig at være mange penge værd:

- Ved den sidste Velux 5 Oceans-sejlads blev reklameværdien for Velux målt til 66 mio. €, fortæller Michael Rasmussen, som anslår, at værdien af den kommende udgave bliver 100 mio. €.

Han vil dog ikke ud med, hvor meget Velux har betalt for sponsoratet, men ifølge Børsen kan der meget vel være tale om et ”pænt stort tocifret millionbeløb”. Hvorvidt det er ’value for money’, er naturligvis et åbent spørgsmål, men spørger man sponsorekspert Jeppe Lauritzen er sponsoratet en god investering:

- Velux’ kendetegn er lys og luft, og der passer sejlsport jo perfekt ind. Og så skal Velux jo også bruge sponsoratet til at skabe relationer til bygherrer og arkitekter, og de målgrupper er ret interesserede i sejlsport, siger han.

Kapsejladsen varer ni måneder, og Velux vil i den periode udnytte sponsoratet til at arrangere diverse events for kunder og samarbejdspartnere.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128