23948sdkhjf

Ugens Grin - God kundeservice

Få en god start på weekenden med ugens skæve indslag fra redaktionen på Building Supply…
God etikette for kundeservice-medarbejdere

• Når du tager telefonen, skal du aldrig oplyse dit rigtige navn. Folk kan finde på at skrive dit navn ned og regne med, at du til enhver tid kan hjælpe med andre irriterende ting. Brug fx hellere en ex-kollegas navn.

• Det kan en gang i mellem ske, at folk snakker og snakker uden egentligt at komme nogen vegne. Det er din opgave at stoppe dem. De spilder din tid! Spørg derfor kunden "Er du snart færdig?".

• Hvis kunden i røret spørger om noget, som du er usikker på, så er det bedst at lægge på. Folk bryder sig ikke om forkerte svar, og det kan nemt vise sig at være til for meget bøvl at skulle finde frem til det rigtige svar.

• Hvis kunden er oprevet, kan du minde dem om "Hej! Jeg har altså også problemer." Det trøster dem og lærer samtidig, at han/hun ikke er centrum i universet.

• Lav lyden af et dybt og opgivende suk for at signalere til kunden, at du har mistet interesen for lang tid siden og nu må videre til næste opkald.

• Stop op, hvis du føler dig stresset på grund af for mange indkommende opkald. Tag en dyb indånding, gå ned på gaden og find den nærmeste bar, drik en tequila, og gå herefter tilbage på arbejdet. Det virker opmuntrende og afslappende på dit humør.

• Spis aldrig mens du taler i telefon med en kunde. Sæt dem hellere på hold, indtil du har spist færdig. Gå dog først stille og roligt til nærmeste badeværelse, vask hænder, og slentr roligt tilbage til telefonen.

• Tilbyd IKKE ekstra hjælp sidst i samtalen - du kan risikere at skulle udføre mere arbejde end du egentligt har lyst til.

• Tak afsluttende kunden for at have ringet og ønsk dem en fortsat god dag.


Kender du en sjov historie eller en god vittighed?
Building Supply opfordrer alle læsere til at sende vittige – gerne brancherelaterede – historier og indslag til redaktionen.

Tip os via mail med ”Ugens Grin” i emnefeltet. Bliver dit bidrag udvalgt, kommer det med i fredagens nyhedsbrev sammen med dit navn og et link til din virksomhed.

Læs flere Ugens Grin:
En meget alternativ fraværspolitik
Lidt arbejdsmorale
Ledelsens sprog!
Hørt under jobsamtalen
Hvem tør nu kalde sig supersælger?
Lad altid projektlederen tale først!
Finanskrisehumor!
Kendte ordsprog i ny forklædning

Kilde: Totaltiorden.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094