23948sdkhjf

Kvaliteten sikres gennem uddannelse hos Enemærke & Petersen

Enemærke & Petersen, datterselskab i MT Højgaard-koncernen satser nu på at sikre kvaliteten gennem uddannelse. Man har netop sat 500.000 kr. af til et uddannelses- og kommunikationsforløb.
- Byggebranchen skal ud af sin osteklokke og begynde at spejle sig i andre end sig selv. Fordi man finder nogle, som er lige så dårlige som en selv, bliver man jo ikke selv bedre af den grund, siger Henrik Mielke, produktionsdirektør i Enemærke & Petersen, om årsagen til koncernens nye satsning på at sikre kvalitet gennem uddannelse og kommunikation.

Uddannelsesforløbet er netop skudt i gang og koster den nette sum af 500.000 kr., men så bliver medarbejderne også trænet i at forstå, hvad kunderne ønsker. Henrik Mielke mener ikke, at man kan sætte lighedstegn mellem et fejlfrit byggeri og succes. Byggeoplevelsen skal være en god oplevelse for alle parter både i løbet af processen og ved det færdige resultat. Han påpeger, at man i byggebranchen har glemt at lytte til kunderne og beboerne.

Enemærke & Petersen har sideløbende med byggeprocessen indført en evalueringsproces. Her sætter alle involverede parter sig ned flere gange i løbet af byggeprocessen og evaluerer hinanden for på den måde at blive bedre.

- Det giver os et rigtig godt billede af, hvad det er for en adfærd fra os, der fører til, at vores kunder og beboere oplever den gode byggeoplevelse. Denne viden giver os mulighed for at arbejde konkret med kundefokus i vores virksomhed. Vi tror på, at vi ved at skabe den gode byggeoplevelse opnår bedre resultater for alle involverede parter og dermed også størst mulig værdi for vores kunder og beboere, siger Henrik Mielke til dagbladet Børsen.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094