23948sdkhjf

Billige byggemarkeder vokser i krisen

Harald Nyborg og Jem & Fix-kæderne fik et godt 2008 og nyder således godt af, at forbrugerne bliver mere prisbevidste i krisetider.
Som det er tilfældet i flere andre brancher oplever discountkæder som Harald Nyborg og Jem & Fix stigende salgstal som følge af finanskrisen.

Hos Harald Nyborg øgede man i 2008 bundlinjen fra 53 til 81 mio. kroner, mens Jem & Fix satte rekord med et overskud på 50 mio. kroner.

- Vi har tidligere set, at krisetider gør forbrugerne mere prisbevidste. Det mener vi, at vi har lukreret på. Og i og med at vi henvender os mere til gør det selv-folk end professionelle håndværkere, er vi heller ikke ramt af krisen i byggebranchen, siger Harald Nyborg-direktør, Arne Gerlyng-Hansen, til Børsen.

Retail Institute Scandinavia har netop gennemført en større analyse, hvor i alt 110 kæder er blevet målt på deres konkurrencekraft. Blandt konklusionerne var, at prisen er blevet en mere væsentlig faktor for forbrugerne end tidligere:

- Folk er blevet utroligt prisbevidste og er villige til at bevæge sig længere for at få tingene billigere. Hvis man er de bedste på prisen, klarer man sig nok bedre i krisen, forklarer institut-leder Michael Skou.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109