23948sdkhjf

Analyse: Internettet er bedst og billigst

Internettet er et billigt annoncemedie og samtidig ét af de medier, der giver mest effekt for pengene, konstaterer Gallup i en ny undersøgelse.
Gallup har i samarbejde med FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier), DRRB (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening) og tre af landets største mediehuse fortaget en ny bannereffektmåling. Målingen er den første af sin art herhjemme, skriver Børsen.

Et forsøg med ølmærket Næsgården fra Braunstein viste, at 6.250.000 bannervisninger til en værdi af knap en halv mio. kr. øgede kendskabet til øllen med 12 procent.

- Måler man stigningen i kendskabet per annoncekrone, ser det ud til, at internenettet slår print, påpeger Thomas Schnoor fra Gallup.

Undersøgelsen konkluderer endvidere, at jo flere eksponeringer, en virksomhed køber, jo større opmærksomhed får man. Og desuden betyder en central placering på siden også noget for opmærksomheden, mens annoncens størrelse er mindre betydningsfuld.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082