BMS nu også i højden i stormende kuling
BMS har sammen med Palfinger udviklet en lift, der kan hænge i 103 meters højde i stormende kuling
Nu kan BMS’ lifte operere i vindstyrke 9, "stormende kuling", og dermed i langt kraftigere blæst end tidligere.
"Super meningsfyldt" lyder det fra blandt andet Ericsson, der endelig kan få serviceret mobilantennerne i næsten alt slags vejr.
Blæsten kan være en kostbar modspiller, når for eksempel fjeldsider skal sikres, vindmøller og mobilantenner serviceres og repareres, nogen gange op til 103 meter over gadeniveau. Hidtil har de kendte kran- og liftløsninger generelt højest kunnet godkendes til brug i vindhastigheder op til 12 meter pr. sekund - svarende til vindstyrke 6, "hård vind".
20,8 meter pr. sekund
Den nye liftversion er klassificeret og godkendt til at operere helt op til stormende kuling, hvor tagstenene løsner sig og grene knækker. Den giver BMS A/S en betragtelig forøget fleksibilitet til gavn for kunderne, der har store summer på spil, når eksempelvis teleoperatørernes netværk bryder ned, og der er brug for akut reparation eller fejlretning.
BMS’ divisionsdirektør for lastbillifte Ib Steffensen forklarer:
- I en verden, der forventer mere og mere effektivitet, har vejret stadig en væsentlig indvirkning på materiellet. Jo mindre vejret kan påvirke vores robuste lastbilliftes evne og mulighed for at arbejde, jo mere tilfredshed oplever vores kunder. Mindre spildtid er sparede penge for vores kunder, og samtidig et vigtigt konkurrenceparameter for BMS.
Spildt arbejdsløn
Hos Ericsson, der servicerer eksempelvis master, skorstene, siloer, og hvor operatørernes mobilantenner over hele Europa ellers kan monteres højt i landskabet, er der derfor stor tilfredshed med samarbejdspartneren BMS’ opgraderede lifttilbud:
- Den øgede robusthed, som BMS nu kan tilbyde, er superrelevant og - meningsfuld for Ericsson uanset, hvor vi opererer i Europa. Det er bestemt ikke gratis, når lifte og kraner, som vi lejer på timebasis, må stå stille på grund af vejret. Det koster nemlig også mange timers spildt arbejdsløn til håndværkere i et ret stort set up, der ikke kan komme i gang. Med denne forbedrede liftservice forventer vi fremover i færre situationer at måtte opstille kostbare nødløsninger for at vores egne mobilkunder mærker så lidt så muligt til vores nødvendige vedligeholds- og fejlretningsarbejde, forklarer Tonny Laustsen, implementation manager, Ericsson, Field Service Operation Center, Danmark.
Læs mere om BMS i dagens udgave af Licitationen - Byggeriets Dagblad: Overalt i Europa inden for 24 timer
sigh