Betonfabrik satser på specialelementer
Midtjydsk Betonvare- og Elementfabrik har øget overskuddet til godt 12 mio. kroner før skat, og udvikling af individuelt tilpassede produkter skal bringe virksomheden levende gennem krisen.
Den strategi kan ifølge administrerende direktør Henrik Johannesen vise sig som en faktor, der kan redde virksomheden gennem den aktuelle periode med afmatning og lavkonjunktur:
- Det ville selvfølgelig være sjovere, hvis det fortsatte med rigtig stor aktivitet - og det er klart, at det bliver hårdt i det kommende år. Optimismen er ikke så stor, som den var 1. oktober. Der er stor kapacitet på markedet, og selvom vi håber på at kunne holde omsætningen og beskæftigelsen nogenlunde - måske med et lille fald - så vil indtjeningen falde, siger direktøren til Børsen.
Midtjydsk Betonvare- og Elementfabrik har i sit netop offentliggjorte regnskab for 2007/08 øget omsætningen fra cirka 62 mio. til 80 mio. kroner, mens resultatet før skat ligger på godt 12 mio. kroner.
Kilde: Børsen