Grundfos udnævner ny salgschef
Martin Andersen tiltræder den 1. november stillingen som salgschef for Bygge og Anlæg - VVS i Grundfos DK A/S
16 år er det foreløbig blevet til i Grundfos-koncernen for Martin Andersen, der senest kommer fra en stilling som Business Development Director for Building Services Distribution på europæisk plan.
- Det er blevet til bred erfaring på tværs af koncernen, så jeg i dag står med en rigtig god fornemmelse af de ønsker og krav, som både grossister og installatører stiller til os, siger Martin Andersen.
Foruden arbejde med logistik også har Martin Andersen beskæftiget sig med produktudvikling og ansvar for salg i forbindelse med international forretningsudvikling.
- Det har givet mig en god viden om vores kunders måde at arbejde på, og det er et område, som jeg ønsker at styrke, for vvs er en branche i forandring, og vi skal udvikle os sammen med vores kunder, siger han.
Udviklingen giver nye udfordringer
Martin Andersen begrunder ønsket om endnu bedre indsigt i kundernes hverdag med den øgede konkurrence og stadig voksende digitalisering i branchen.
- Branchen er generelt udfordret af den stigende online-handel, og internettet vil til stadighed påvirke den måde, vi søger information og handler på. Så det store spørgsmål for mig er, hvordan vi bedst udnytter digitaliseringens muligheder mellem fremtidens producent, grossist og installatør, forklarer den nyudnævnte salgschef.
- Samtidig bliver de applikationer, som vores produkter skal arbejde sammen med, mere og mere integrerede og digitale, hvilket stiller større og større krav til os som producent – både i form af forandringsparathed og procesforståelse. Det er helt klart nogle af de områder, som jeg og mit team af salgsingeniører og –promotere har på dagsordenen i nær fremtid, slutter Martin Andersen.
En stærk baggrund
Salgsdirektør for Bygge og Anlæg - VVS i Grundfos DK A/S, Brian Sørensen, kalder valget af Martin Andersen optimal:
- Vi får en salgschef, som kender Grundfos indefra, og som samtidig har stærke relationer til både grossister og OEM-kanalerne i såvel Danmark som på det europæisk marked. Det er den perfekte baggrund for at se nye perspektiver og forene ønskerne fra markedet med konkret handling..