23948sdkhjf

Nyt alarmselskab vil gøre nabohjælpen digital

En ny online alarmservice genopliver nu nabohjælpen i en moderne form og vil sætte helt nye standarder for hjemmealarmer og tryghed i danskernes hjem.
I dag har danskerne ganske få landsdækkende alarmudbydere at vælge imellem. Men nu kommer der en helt ny alarmservice på markedet, der kombinerer nettets mange fordele med en digital form for nabohjælp.

Lockon er en bredbåndsbaseret service, der udnytter, at langt de fleste danskere efterhånden har en bredbåndsforbindelse i hjemmet. Kunden kan bestille via nettet og selv installere systemet, der er meget enkelt at montere. En installationsvideo hjælper kunderne med at koble alarmen til nettet, og så er alarmen sat til.

Digital nabohjælp
Udover fordelene ved Internettet er systemet baseret på, at naboer, familie og venner passer på huset, når det er ’alene hjemme’.

Lockon har nemlig gjort det velkendte begreb - nabohjælp - til et digitalt fænomen, idet udvalgte naboer, venner og familie kan få en e-mail, sms og telefonopkald, hvis alarmen går, og man ikke selv reagerer. En alarm sendes videre i kæden af netværket indtil én har reageret - for eksempel ved at tjekke naboens bolig og tilkalde politiet, hvis noget er mistænkeligt.

- Vi finder tanken om nabohjælp meget anvendelig og sympatisk til sikring af danskernes hjem. Man får jo i forvejen ofte venner, familie og naboer til at hjælpe med at passe på ens hus eller lejlighed, når man ikke er hjemme. Nu giver vi det netværk et ekstra værktøj, som i højere grad sikrer dine værdier, når du er væk, siger direktør og medstifter Carsten Rasmussen.

Udover de to stiftere og initiativtagere - Torben Kring og Carsten Rasmussen - er det energiselskabet NRGi, der står bag det nye firma. NRGi’s involvering i alamer til private kommer efter, at koncernen i en årrække har leveret alarmer og sikring til erhvervslivet.

Kilde: Lockon

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094