Aarsleff vinder kontrakt på Aarhus Letbane
Den netop underskrevne kontrakt løber som minimum i seks år og omfatter det løbende vedligehold af letbanesystemet, når letbanen kommer i drift.
Det drejer sig om vedligehold af baneanlæg, signaler, kørestrøm samt vedligehold af letbanens service‐ og trafikcenter i banegraven.
Med vedligeholdelseskontrakten er den sidste store aftale på plads, og Aarhus Letbane er dermed et stort skridt tættere på målet.
‐ Vi ved, hvem der skal køre letbanetogene (Keolis, red.), hvem der skal vedligeholde togene (ASAL, red.) og nu også hvem, der skal vedligeholde baneanlægget (Aarsleff Rail, red.), så jeg er helt tryg ved, at vi er klar til at åbne Danmarks første letbane i maj 2017, siger direktør i letbaneselskabet Claus Rehfeld Moshøj.
Vedligeholdelseskontrakten har været undervejs siden efteråret 2015, hvor fire virksomheder opnåede prækvalifikation til at byde på opgaven. At det blev Aarsleff Rail, som letbaneselskabet kunne indgå kontrakt med, er Claus Rehfeld Moshøj rigtig godt tilfreds med:
‐ Aarsleff Rail har vist en overordentlig god forståelse for de opgaver, der skal løses, og så er de erfarne entreprenører med både mandskab og maskiner i lokalområdet, siger Claus Rehfeld Moshøj.
Hos Aarsleff Rail er administrerende direktør Thomas Mollerup også tilfreds.
‐ Vi er altid glade, når vi vinder en god, stor og spændende opgave, og det er opgaven med at vedligeholde Aarhus Letbane. Men det er også strategisk vigtigt for Aarsleff Rail at skulle vedligeholde den første letbane herhjemme, siger Thomas Mollerup.