Undersøgelse: Sms og chat skaber resultater
En ny undersøgelse viser, at flere virksomheder høster forretningsmæssige fordele af, at medarbejdere bruger teknologier som sms og chat i arbejdet.
Undersøgelsen, der bygger på information fra de danske top 500-virksomheder, fastslår, at næsten halvdelen af virksomhederne anvender sms-baseret kommunikation internt i virksomheden, og 25 % vurderer, at de har opnået forretningsmæssige fordele ved at gøre brug af sms.
- Kommunikationsformerne bliver brugt meget både i små og store virksomheder - også mere end virksomhederne nok er klar over. Det skyldes naturligvis, at medarbejderne er vant til at bruge både sms og chat privat, siger Anders Elbak, senioranalytiker hos it-analysevirksomheden IDC, til Erhvervsbladet.
Hos Rambøll Management lyder anbefalingen til erhvervslivet, at det er vigtigt at få lagt en strategi for, hvordan værktøjerne skal indgå i hverdagen:
- Ofte vil det være en fordel at tage fat i ildsjælene blandt de ansatte - og gøre brug af dem. Eventuelt slippe dem løs, så de kan afprøve, hvor kommunikationskanalerne og teknologierne bedst arbejder for de ansatte og virksomheder, siger manager Steen Christensen.
Kilde: Erhvervsbladet