23948sdkhjf

TMK øger bundlinjen med 63 procent

Forbrugerne ønsker specialdesignede køkkenløsninger i dansk design. Det har man succes med at levere hos køkkenproducenten TMK.
Køkkenproducenten TMK har i de seneste år oplevet en stor efterspørgsel fra danskere, der ønsker skræddersyede løsninger i dansk design. Det skriver Finans.dk.

TMK har imødekommet efterspørgslen og derfor brugt en del kræfter på at producere nye løsninger i dansk design.

- Vi hører fra kunderne, at de godt kan lide den innovation, som vores køkkenfabrikker har kunnet levere over de seneste år, siger Ole Lund Andersen, adm. direktør hos TMK, der står bag Svane Køkkenet og Tvis Køkkener.

De skræddersyede løsninger og det, at virksomheden i dag har et forretningskoncept baseret på ordreproduktion, har betydet at omsætning og bundlinje er væsentligt forbedret.

Omsætningen landede i 2015 på 488 mio. kr., hvilket er en stigning på 26 procent i forhold til 2014, mens overskuddet gik frem med 63 procent og landede på 52 mio. kr.

Fremtiden hos TMK byder på øget fokus på både Norge og Sverige, mens potentielle opkøb lurer. Ole Lund Andersen afslører dog ikke, hvilke virksomheder man har kig på, men fortæller blot at de konkrete virksomheder, der er tale om, ligger i Danmark og Skandinavien.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094