23948sdkhjf

Flügger retter fokus mod øst

Malerkoncernen satser fremover på det østeuropæiske marked. I Polen forventer man at ti-doble antallet af butikker, mens man samtidig retter sit fokus mod Tjekkiet og Rusland.
I dag henter Flügger størstedelen af sin omsætning på det skandinaviske marked, men i fremtiden vil man rette sit fokus mod Østeuropa. Fremover skal over halvdelen af omsætningen hentes uden for Danmark, Norge og Sverige.

International direktør i Flügger Villy Jessen peger på de østeuropæiske lande, fordi de ikke ligger så langt væk rent logistisk set. Samtidig har koncernens erfaringer fra Polen givet blod på tanden.

- Vi har haft stor succes i Polen. Vi har i dag 29 butikker og regner med at åbne 8-10 nye butikker hvert år i fremtiden. Vi er blevet modtaget godt i Polen, og hver gang vi åbner en ny butik, går der aldrig lang tid, før vi har god omsætning i forretningen. Der er seks til syv mio. polakker, der har samme købekraft som danskerne, så der er masser af muligheder, siger Villy Jessen.

I 2007 har Flügger øget sin omsætning i Polen med 40%. Derfor har koncernen også rettet sit fokus mod andre østeuropæiske lande. Både Rusland og Tjekkiet venter forude.

Den østeuropæiske satsning understreges endvidere af opførelsen af egen fabrik i Gdansk i Polen. Ifølge Villy Jessen mangler man blot de sidste ansøgninger fra EU førend arbejdet kan gå i gang.

I det seneste regnskabsår omsatte Flügger for 1,45 mia. kr.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109